Kanavaretki 09.08.2014
Julkaistu ke 18 kesä, 2014 13:03

Kuusankosken Veneilyseuran Jäsenkirje nro 2/2014

KESÄRETKI 09.08.2014

TUTUSTUMINEN KIMOLAN SULUN VALMISTUMISEN AVAAMIIN VENEILYMATKAILUN MAHDOLLISUUKSIIN PÄIJÄNTEEN VESISTÖSSÄ, SEKÄ SULKUJEN KÄYTTÖÖN.

Tutustumismatkan  tavoitteena on antaa kuva, uuteen avautuvan vesiväylän luomista mahdollisuuksista venematkailuun sekä, saada opastusta sulkujen käytöstä ja käyttäytymisestä sulutuksissa.

Seuran jäsenet ovat avainhenkilöitä viemässä tietoa uusille veneilijöille ja asiasta kiinnostuneille.

Tutustumismatka toteutetaan linja-autolla. Koko matka vesiteitse toteutettuna ei ole ajallisesti ja taloudellisesti mahdollista.

Lähtö: Voikkaa linja-autoasema 7.30. Reitti kulkee, Pilkanmaan koulu- Tähtee- Puistokatu- Ekholmintie – Valtakatu- 7.50 Kiltatien Neste – Valtakatu – Kuusaantie – Vääksy klo 9.00. Ensimmäinen kohde on Vääksyn kanava jossa Liikenneviraston edustaja opastaa sulkujen käyttöä.

Kalkkisten ja Vääksyn sekä tulevan Kimolan kanavan sulut ohjataan Vääksyn kanavalta.

Matka jatkuu Päijänteen länsipuolta Padasjoen ja  Kuhmoisten satamien kautta Jyväskylän  satamaan. Siellä katu- ja satamamestari Jan Viitos esittelee Jyväskylän satamia.

Johonkin vierailusatamaan pyydetään Päijänteen kansallispuiston edustajaa kertomaan Kelvenne saaren retkisatamista sekä Päijänteen  Virkistysluontoyhdistyksen edustajaa yhdistyksen retkisatamista.

Keiteleen vesistömatkailun edustaja pyydetään Vaajakosken sululle kertomaan Keiteleen vesistön retkisatamista ja niiden palveluista.

Tämän jälkeen palataan takaisin Korpilahden satamaan jossa ruokaillaan Ravintola Satama Kapteenissa.

Matka jatkuu Päijänteen itäpuolelle siltaa myöten. Päijänteen itärantaa seuraten tullaan Sysmään jossa matkailun edustajat esittelevät Sysmän sataman palveluja.

Sysmästä Kalkkisten kautta Kotiin. Paluuaika n. Klo 19.00

Bussimatkaosuuksilla käydään keskustelua saatujen tietojen ja kokemusten vaikutuksesta Kouvolan vesistöalueella.

Kustannukset 15€ henkilö sisältäen matkat ja lounaan Korpilahdella ravintola Satama Kapteenin seisovasta pöydästäMatkan hinta 15 euroa kerätään matkan aikana.

Ilmoittautumiset puheenjohtaja Pekka Reposelle 14.07.2014  mennessä puhelin:  0405432163

sähköposti:  pekka.reponen@tlc.fi

Kouvola 15.6.2014